Sayfalar

Cumartesi

İnsan ilişkileri söylenenlerle değil, söylenemeyenlerle yürür.

İnsanoğlu garip. Doğanın en sosyal varlıklarıyız ve bu sosyalliğimizi sürdürebilmek adına binbir türlü cambazlık yapıyoruz süregelen hayatımız boyunca. Yapmakta zorundayız bir bakıma... Ve hepimiz birer büyük yalancıyız. Herkes yalancı. Yalan söylemeden ya da adı yalan olmasa da doğruları bilip saklamaktan başka bir şey yapmıyoruz. İşin garip yanı aslında bunların normal olması. Aksi halde insan çığrından çıkar, çığrından çıkan insanda insanlıktan... Ne demek istiyorum ben bu '' Dünya yalan söylüyor'' sözlerimle.. Kısa ve basit örneklerle açıklamam gerekirse; Hepimizin bulunduğu çevrede hergün iletişime geçtiği onlarca insan vardır. Bunlar sürekli arkadaşlıklar olur, anlık görüşmeler olur.. olurda olur.. Mesela, bir öğrenci evinden bahsedelim... Aysun, Derya ve Özlem aynı evde kalıyorlar.. Aysun Özlem' in çoğu hareketinden rahatsız oluyor ve bu onu gerçektende Özleme karşı belli yargılara ulaştırıyor. Aslında elinde olsa Aysun Özlem' le aynı evde bile kalmayacaktır. Gerek maddi şartlar gerekse diğer özel problemlerden dolayı evden ayrılamayan Aysun istemedende olsa Özlem'le iyi geçinmek zorunda kalıyor. Çünkü aynı evi paylaştığı Özlem ile sorun yaşamak istemiyor. Dolayısıyla Aysun Özleme karşı duyduğu rahatsızlıkları dile bile getirmeden bu durumda devam ediyor. Hani şöyle düşünenler olabilir. Neden Aysun Özlem' le rahatsızlık duyduğu konuları konuşmuyor da evden ayrılmak istiyor. Hayır her konu konuşulamıyor ya da o kişi ile bunu konuşma gereği duyulmuyor. Bu yüzdeden de söylenmesi gereken o '' SÖYLENEMEYENLER'' söylenmiyor ve bu istenmeyen arkadaşlık devam ediyor. Söylenemeyenler sadece istenmyen arkadaşlıkların mantık doğrultusunda sürdürülmesi için kullanılmaz tabiki. Aynı zamanda sürdürülmek istenilen arkadaşlıklar içinde kişilerin birbirlerinden sakladıkları onlarca şey vardır. Yani samimi dostluklar içinde birbirlerinden gizlenen bu '' SÖYLENEMEYENLER '' eğer söylenirse ya dostluk darbe alır, ya da tamamen biter. Buna da örnek vermek gerekirse Caner en yakın erkek arkadaşı Hakan' ın halen unutamadığı eski kız arakdaşı ile bir süre beraber olmuştur. Caner' in burda yediği halt malumdur fakat Caner penceresinden bakarsak kaçınılmaz bir duygusal hareket de olabilir. Caner bunu elbette Hakan ile paylaşmak istemez çünkü bu hoş karşılanabilecek bir durum değildir.Fakat Caner ile Hakan da iyi arkadaşlardır. Caner arkadaşını da kaybetmek istemez. Dolayısıyla bu gizli kalması gereken gerçeği yani ''SÖYLENEMEYENİ'' söylemez ve bu dostluk bir dahaki engele kadar devam eder. Bunun gibi birçok durum insan ilişkilerinde söz konusudur. Ve hepimizin hayatında onlarca '' SÖYLENEMEYEN'' vardır. Bunların söylenmemesi, ifade edilmemesi gerekir. Aksi halde kaçınılmaz sonuçlarına katlanmak gerekebilir. Şimdi sizde düşünün hayatınızda kaç tane söylenmemesi gereken şey vardır.Bence iyice düşünürseniz onlarcadır. Biz insanlar o kadar pinokyoyuz ki aslında hepimizin burnu ensesine değiyor ama enseye değen bu burun hep başkasının sanılıyor...

2 yorum:

Bora-MAN dedi ki...

Biz insanlar o kadar pinokyoyuz ki aslında hepimizin burnu ensesine değiyor ama enseye değen bu burun hep başkasının sanılıyor...

Gepetto bizi başka nasıl ayırt edebilir ?

Sedat dedi ki...

Gepetto bizi her durumda ayırt edebilir, sadece bu özelliğimizden dolayı değil. Önemli olan bu özellikle ön plana çıkmamak ya da minimuma indirmek ne kadar zor olsa da. umarım doğru anlamışımdır seni.

FARKEDENLER

etiket oldular

90's (1) Ahi evran üniversitesindeki garip buluş (1) alakasız etiket de yazma ya (1) Alev Dedegil (1) Anal dönem (1) anime pornla yetişen nesilden ne beklersin (1) arazekalılar (1) Aynı adlı kitap (1) ben bu deneyin mümkün olma ihtimalini sevdim (1) ben burada kendimden bahsettim (5) böyle nimet olmaz olsun (1) böyle yetenek mi olur amk. (1) Burger King (1) Cemali (1) Ceza (1) Çanakkale (1) çocuk eğitimi (1) çok ergenli bir yazı oldu ergenekondan aranmam umarım (1) Demokrasi-Teokrasi gidişatı (1) Deniz Baykal (1) Deniz Gezmiş (1) doğum günü (1) Dostluk (1) Dumansız hava sahası (1) Duş (1) duygu-mantık (1) duygulandımda duruldum (1) duyun sesimi lan (1) Efes'i zengin eden rektör (1) Eğitim (2) Emre Aydın (1) Ergenlik (1) erotik blog (2) esaret (1) eski sevgili (4) Eşitsizlik (1) eti puf (1) facebook (3) fahişe (1) Filistin (1) Flash tv (1) Gasilhane (1) Gay'em sizi incitmek değil (1) Gazze (1) gençlik (1) Greenpeace (1) Guthrie (1) hayat (1) herkesin tuttuğu kendine (1) hindistan (1) Hitler (1) İddaa (1) İnci (1) insan (1) İnsanlık (1) internet (1) İsmet İnönü (1) İsrail (1) İsrail'deki orman yangınına sevinen idiot (1) İstanbul (1) İzmir (2) Japonlara sesleniş (1) Kaddafi (1) kadın (1) Kalorifer Böceği (1) Kamal Kılıçdaroğlu gömlek bunalımı (1) Kanuni'yle konuştum dizinin gideri var dedi. (1) Kaset (1) kaybolmayan kanka istiyorum (1) Kıbrıs Şehitleri Caddesi (1) Kısa Sarkozy (1) korsan cd illegal download korsan kitap (1) korsan mp3 (1) kpss (3) kpss 2010 eğitim bilimleri (1) Kpss 2010 kopya skandalı (2) Lady Gaga (1) Libya Savaşı (1) markabeyinli olmak (1) Mehmet Pakdemirli (1) Mısır İsyanı (1) Mikrozeka (1) nasıl akademisyensiniz amk. (1) ne bitmez okulmuş amk. (1) neyleyim beni temsil edemeyen müşteri hizmetlerini (1) Nietzsche (1) Nutella hakkında da yazdım ya daha ne yazayım (1) Nükleer Enerji (1) oldu bittiye getirdim (1) Öğrenci evi (1) Öğretmenlik (1) Ölsünler bize mi ölüyorlar sanki diyen devlet (1) Ölüm sezonları (1) ÖSYM (1) Papi dansı (1) Pavlov (1) Pislik (1) Playstation (1) Profösör (1) pucca gibi nasıl yazılır (2) reklamverenler (2) Robot Dance (1) sana değil kardeşine (1) Schopenhauer (1) seyirciye oynadım (1) sıcak çok sıcak (1) sınavlar (1) Sigmund Freud (1) siktiri boktan modernite (3) Snorlax (1) Sosyallik (1) Su sorunu (1) şimdi bana kaybolan anahtarımı verseler (1) Tatminatör (1) Tayyip Erdoğan (1) Tecavüz yasası (1) Teknosa (1) Terör (1) Time out (1) tüketiciyi nasıl öpsek (1) Türkiye' de entellektüel anlayış (2) Twitter (2) UGG (2) Usb nargile (1) Vahit amk senin lan. (1) Yalan (1) yalancının mimi (1) Yavşak Erkekler (1) Yemekteyiz gay sorunsalı (1) yeni nesil (1) Yılmaz Özdil (1) yorrrumm gibi yorum. (1) Zeka (1)

counter map