Sayfalar

Cuma

Aynı adlı kitaptan sinemaya uyarlama sanrısı

Bu 'aynı' adlı kitaptan sinemaya uyarlama benim çocukluk dönemimi yiyip bitiren bir cümledir. 7-12 yaş arası dönem olabilir bahsettiğim dönem. Scartissue ne yani 7 yaşından beri sinemayı mı takip ediyosun bi siktir git allasen diyebilirsiniz. Ben de düşündüm bugün takip ediyormuşum zamanında. Bugün pek yakın değilim sinemaya. Aslında çocukluk dönemimde takip ettiğim sinema kültürü televizyonlardaki 'bu hafta sinemalarda şunlar var' programlarıdır. Ha işte takip ediyorum diyorum ya işte böyle takip ediyordum, ne sandınız film festivallerini mi gidicektim 7 yaşında amk. Ayrıca internette öyle yaygın değildi. Gördüğüm tek bilgisayar okuldaki müdürün bilgisayarıydı ya da ben gördüğüm o şeyi bilgisayar sanıyordum. Her neyse.

Ha işte anlatacağım şey  bahsettiğim 'bu hafta sinemalarda şunlar var' programlarıyla ilgili. O dönemlerde kitaplardan sinemaya aktarılan filmler için bilmem kimin aynı adlı romanından sinemaya uyarlanan bu film insanı bilmem nerelere götürüyor, bilmem kimin aynı adlı romanından sinemaya uyarlanan bu film orta çağ karanlığını anlatıyor vs vs. Ben de hiç yazar isimlerine dikkat etmedim ya da her seferinde unuttum ve ordaki aynı ismini kitabın ismi diye yıllar boyu algılayınca aklımda şöyle bir düşünce oluşmuş; 'lan adam ne kitap yazmış bütün filmler aynı adlı bi kitaptan çıkıyor' diye adamı içten içe tebrik ederdim. Hatta bazen okumak gerekir bunu diye düşünür, lan o kadar film çıkan kitabı yıllarca okusam da bitmez zaten boşver diyip siktir ederdim. Bu böyle geçip giderken, bir gün bu yanılgımı anlık bir kavramayla farkettim.  İlk zamanlar böyle fragman yayınlayan programlara denk geldiğimde o cümle geçince yazarların farklı olduğunu anlamaya başladım tabi, gün geçtikçe bu şirin salaklığımı unutmaya çalıştım ama bugün buraya yazacak kadar taze bu geniş anım. Hay anıma koyayım diyorum bazen, olmuyor. Er ya da geç  farkettiğim bu yanılgım, hala bahsi geçen cümle her geçtiğinde aklıma gelir, güler geçerim :)

Tam yazıyı bitirmiştim ki bu sanrıya düşme konusunda yalnız olmadığımı anladım...

3 yorum:

gasilhane dedi ki...

Yok artık löbranceyms:)

Scartissue dedi ki...

evet öyleydi üzgünümm :) sen her şeyi olduğu gibi mi sandın yoksa :)

Mesut Şen dedi ki...

'Aynı' serisinin 14. filmi bu hafta sinemalarda.

FARKEDENLER

etiket oldular

90's (1) Ahi evran üniversitesindeki garip buluş (1) alakasız etiket de yazma ya (1) Alev Dedegil (1) Anal dönem (1) anime pornla yetişen nesilden ne beklersin (1) arazekalılar (1) Aynı adlı kitap (1) ben bu deneyin mümkün olma ihtimalini sevdim (1) ben burada kendimden bahsettim (5) böyle nimet olmaz olsun (1) böyle yetenek mi olur amk. (1) Burger King (1) Cemali (1) Ceza (1) Çanakkale (1) çocuk eğitimi (1) çok ergenli bir yazı oldu ergenekondan aranmam umarım (1) Demokrasi-Teokrasi gidişatı (1) Deniz Baykal (1) Deniz Gezmiş (1) doğum günü (1) Dostluk (1) Dumansız hava sahası (1) Duş (1) duygu-mantık (1) duygulandımda duruldum (1) duyun sesimi lan (1) Efes'i zengin eden rektör (1) Eğitim (2) Emre Aydın (1) Ergenlik (1) erotik blog (2) esaret (1) eski sevgili (4) Eşitsizlik (1) eti puf (1) facebook (3) fahişe (1) Filistin (1) Flash tv (1) Gasilhane (1) Gay'em sizi incitmek değil (1) Gazze (1) gençlik (1) Greenpeace (1) Guthrie (1) hayat (1) herkesin tuttuğu kendine (1) hindistan (1) Hitler (1) İddaa (1) İnci (1) insan (1) İnsanlık (1) internet (1) İsmet İnönü (1) İsrail (1) İsrail'deki orman yangınına sevinen idiot (1) İstanbul (1) İzmir (2) Japonlara sesleniş (1) Kaddafi (1) kadın (1) Kalorifer Böceği (1) Kamal Kılıçdaroğlu gömlek bunalımı (1) Kanuni'yle konuştum dizinin gideri var dedi. (1) Kaset (1) kaybolmayan kanka istiyorum (1) Kıbrıs Şehitleri Caddesi (1) Kısa Sarkozy (1) korsan cd illegal download korsan kitap (1) korsan mp3 (1) kpss (3) kpss 2010 eğitim bilimleri (1) Kpss 2010 kopya skandalı (2) Lady Gaga (1) Libya Savaşı (1) markabeyinli olmak (1) Mehmet Pakdemirli (1) Mısır İsyanı (1) Mikrozeka (1) nasıl akademisyensiniz amk. (1) ne bitmez okulmuş amk. (1) neyleyim beni temsil edemeyen müşteri hizmetlerini (1) Nietzsche (1) Nutella hakkında da yazdım ya daha ne yazayım (1) Nükleer Enerji (1) oldu bittiye getirdim (1) Öğrenci evi (1) Öğretmenlik (1) Ölsünler bize mi ölüyorlar sanki diyen devlet (1) Ölüm sezonları (1) ÖSYM (1) Papi dansı (1) Pavlov (1) Pislik (1) Playstation (1) Profösör (1) pucca gibi nasıl yazılır (2) reklamverenler (2) Robot Dance (1) sana değil kardeşine (1) Schopenhauer (1) seyirciye oynadım (1) sıcak çok sıcak (1) sınavlar (1) Sigmund Freud (1) siktiri boktan modernite (3) Snorlax (1) Sosyallik (1) Su sorunu (1) şimdi bana kaybolan anahtarımı verseler (1) Tatminatör (1) Tayyip Erdoğan (1) Tecavüz yasası (1) Teknosa (1) Terör (1) Time out (1) tüketiciyi nasıl öpsek (1) Türkiye' de entellektüel anlayış (2) Twitter (2) UGG (2) Usb nargile (1) Vahit amk senin lan. (1) Yalan (1) yalancının mimi (1) Yavşak Erkekler (1) Yemekteyiz gay sorunsalı (1) yeni nesil (1) Yılmaz Özdil (1) yorrrumm gibi yorum. (1) Zeka (1)

counter map